بانوی طبیعت

گردشگری و محیط زیست

بانوی طبیعت

گردشگری و محیط زیست

5 شرکت حامی محیط زیست

5 شرکت حامی محیط زیست در ایران

شرکت های حامی محیط زیست زیادی در سراسر دنیا مشغول به کار هستند. با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن جمعیت کره زمین، صدمات بسیار سنگینی به محیط زیست دنیا وارد آمد و به همین، دلیل شرکت های بزرگی به فکر افتادند تا با استفاده از سرمایه و قدرت خود، راهی برای کمک به آن پیدا کنند. شرکت های بزرگ در سراسر جهان هر کدام به نوعی حرکتی دوستدار محیط زیست آغاز کرده اند که تا هم به محیط زیست کمک کنند و هم تبلیغی برای تشویق دیگر مردم انجام دهنددر ادامه متن ، ابتدا به 4 برند بین المللی معروف در دنیا میپردازم که در راستای حفظ محیط زیست سعی کرده اند اقدامات موثری را انجام دهند. سپس آژانس هواپیمایی که درخت می کارد را به شما معرفی خواهم کرد. با ما همراه باشید :

شرکت حامی محیط زیست آیکیا

1. شرکت مبلمان آیکیا (IKEA)

شرکت مبلمان سوئدی آیکیا یکی از شرکت های پیشگام در حرکت های دوستدار محیط زیست است. این شرکت پنجاه درصد از محصولات چوبی خود را از طریق جنگل های تجدید پذیر شخصی تهیه می کند. تمامی پنبه های استفاده شده در محصولات این شرکت عظیم نیز از مزارع پنبه های تغییر یافته تامین می شوند که در مقایسه با پنبه های معمولی تولید بیشتری دارند و به محیط زیست صدمه وارد نمی کنند.

شرکت حامی محیط زیست پاناسونیک


2. شرکت تکنولوژی پاناسونیک (Panasonic)

شرکت ژاپنی پاناسونیک یکی از شرکت های حامی محیط زیست است که در حرکت های دوستدار محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و سبز پیشگام می باشد. این شرکت حتی سعی می کند تمامی لوازم تولیدی خود را به سمت قابل بازیافت بودن ببرد. یکی از مهم ترین حرکات شرکت پاناسونیک انتقال مقر اصلی خود در امریکا به داخل شهر نیویورک بوده است تا بدین ترتیب کارکنان مجبور نباشند مسافت زیادی را با خودرو طی کنند و موجب افزایش آلودگی محیط زیست شوند.

3. شرکت کامپیوتری آی بی ام (IBM)

شرکت آی بی ام نیز از آن دست شرکت های حامی محیط زیست بوده که سال هاست برای صرفه جویی در مصرف انرژی فعالیت می کند. این شرکت در حال توسعه خانه ها و ساختمان های هوشمندی است که کمترین مصرف انرژی را دارند و همین مقدار انرژی مصرفی را نیز، خود تامین می کنند.

4. شرکت پوشاک نایکی (Nike)

شرکت آمریکایی نایکی نیز سال هاست در حال توسعه لباس ها و کفش های ورزشی است که قابل بازیافت شدن داشته باشند تا بتوان از آن ها دوباره برای تولید محصولات استفاده کرد. یکی از جدید ترین تکنولوژی های این شرکت نیز استفاده از پلاستیک های جمع شده در اقیانوس ها برای ساخت لباس ورزشی است.

در لیست به شرکت های خارجی اشاره کردیم و خالی از لطف نیست یکی از شرکت های فعال در زمینه محیط زیست در ایران را نیز معرفی کنیم. شرکت سفرنتورک که به "آژانس هواپیمایی که درخت می کارد" و یا "آژانس مسافرتی درختکاری" معروف شده است، به شکل دائمی 25 درصد از سود فروش خود را به درختکاری در ایران اختصاص می دهد. این وبسایت فروش بلیط هواپیما که حامی طبیعت است، در حال حاضر اولین پروژه درختکاری خود را در منطقه سر پل ذهاب ایران انجام داده است. که می توانید تصاویر این پروژه را از لینک زیر مشاهده نمایید.


برای آگاهی و حمایت از برنامه های این شرکت خلاق و فعال در حفظ محیط زیست میتوانید لینک های زیر را دنبال کنید:

نظرات  (۲)

مطلب جالبی بود.
پاسخ:
خوشحالم که مفید واقع شد.
mamnon babate matalebe jalebeton
پاسخ:
خواهش میکنم ، ممنون از نظرتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی